Ortezy dla sportowców

Zdecydowanie dobrym pomysłem jest ten, który mówi o uprawianiu codziennej aktywności fizycznej. Może to być bieganie, jazda na rowerze lub nawet ćwiczenia siłowe na siłowni. Każda z tych form wysiłku będzie miała bardzo duże pozytywne działania na ciało osoby ćwiczącej. Niestety życie na sportowo wiąże się również z dużym ryzykiem występowania kontuzji. Na szczęście dzięki ortezą można sobie z nimi łatwo radzić.

Pomoc w ćwiczeniach siłowych
Każdy, kto choć raz w życiu uczęszczał na siłownie, ten wie, jak bardzo mocno nadwyrężane są podczas takich ćwiczeń stawy nadgarstków, łokci i przede wszystkim plecy. Zarówno ćwiczenia pleców, jak i barków lub nóg, bardzo mocno nadwyrężają odcinek lędźwiowo-krzyżowy, co powoduje, że niezwykle łatwo jest doprowadzić go do kontuzji. Z tego powodu poleca się przy tego rodzaju ćwiczeniach stosować gorset lędźwiowy, który podtrzymywać będzie ten odcinek, zapewniając mu znacznie większą stabilność podczas nawet najtrudniejszych ćwiczeń.

Pomoc w ćwiczeniach wytrzymałościowych
Nie mniej niebezpieczne dla organizmu co ćwiczenia siłowe są te odbywające się podczas biegania lub jazdy na rowerze. To właśnie podczas biegu na ogromne naprężenia narażone są, chociażby kostki, co bardzo często kończy się ich skręceniem i wyeliminowaniem z treningów nawet na kilka tygodni. Aby temu zapobiec, bardzo zaleca się stosować profilaktycznie ściągacz na kostkę, który będzie utrzymywał ją w odpowiedniej pozycji i zapobiegać będzie jej przypadkowemu złemu ustawieniu, co mogłoby zaowocować kontuzją.

A coś dla dzieci?
Wszystkie powyższe propozycje dla osób aktywie spędzających czas znaleźć można właściwie w każdym